۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دومین کنفرانس انرژی های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 17 الی 18 اسفند 1390 در پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران برگزار گردید.

بنا به اعلام دکتر شاهرخ فرهنگی ، استاد دانشگاه تهران و دبیر این کنفرانس ، تعداد 310 مقاله تخصصی در مهلت مقرر به دبیرخانه دومین کنفرانس واصل گردید که حدود 215 مقاله به زبان فارسی و مابقی به زبان انگلیسی نگارش یافته اند. کمیته علمی و هیات داوران کنفرانس نیز پس از داوری مقالات ، تعداد 100 مقاله را برای ارائه شفاهی و 47 مقاله را برای ارائه به صورت پوستر مورد پذیرش قرار داد.

دکتر جواد فیض ، استاد دانشگاه تهران و دبیر دیگر این کنفرانس ، نیز اعلام نمود که از میان مقالات پذیرفته شده ، 45 مقاله به زبان انگلیسی نگارش یافته اند که به دنبال تلاش و پیگیری های مستمر دبیرخانه دومین کنفرانس ، مقالات انگلیسی که به کنفرانس ارائه شده باشند در پایگاه اطلاعات الکترونیکی IEEE Xplore نمایه خواهند شد.

از نکات برجسته دومین کنفرانس ، می توان به ارائه چندین سخنرانی کلیدی ، از جمله سخنرانی پروفسور طاهرزاده از “دانشگاه بوراس” سوئد و دکتر میشائیل شارپ از “موسسه آینده سنجی و ارزیابی فناوری” آلمان اشاره نمود. علاوه بر این ، طی یک نشست تخصصی با حضور مسئولین و نمایندگانی از وزرات نیرو ، سازمان انرژی های نو ایران (سانا) ، دانشگاه ها و بخش صنعت برق در خصوص “چالش های فراروی توسعه انرژی های تجدیدپذیر در ایران” بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

دبیرخانه دائمی کنفرانس به تمامی همکاران ارجمندی که در طی یک سال گذشته با تلاش جدی و مستمر خود برگزاری موفقیت آمیز دومین کنفرانس را امکان پذیر ساختند دست مریزاد و خداقوت عرض می نماید.